dijous, 1 de juliol del 2010

És el capitalisme o l'estupidesa humana?

Avui, com cada any, comencen les rebaixes d'estiu. Cita ineludible per tot aquell que vulgui trobar quelcom bé de preu o busqui coses específiques d'altres estacions. Aquest fet no seria notícia si no fos perquè algunes cadenes de roba han decidit organitzar noves i originals propostes.

I per ficar un exemple utilitzarem la cadena de roba Desigual, que s'ha empescat una iniciativa de marquèting de lo més extravagant. Tot aquell (100 primers) que es presenti a la botiga Desigual de Barcelona (passeig de Gràcia), en pilotes, o lleugeret de roba podria endur-se el que desitges Gratis!.

Si bé no deixa una estrategia per sortir per tots els mitjans de comunicació, m'ha fet reflexionar al veure l'espectacular assistència de gent, sobre com d'influenciats estem per el consumisme.
Consumisme o "Atontats"?

Cada cop em crec menys allò de donar la culpa al capitalisme o a la societat en què vivim per justificar que la gent és com un ramat d'ovelles que per no quedar-se "enrere" compra i compra de forma compulsiva. La gent és manipulable al 100% i sino no m'explico com es poden donar casos com aquests:




Algú li entra al cap? A mi no, jo crec que és una mostra evident d'involució mental, d'aquí cuatre dies estarem en una cova fent foc amb pedres entre sorolls guturals.

És una cosa que ja m'he cansat de dir, mentre al món hi passen coses, hi ha gent que viu al dia a dia i que el seu major problema és saber en quina peça de roba es gastarà els 20 euros que porta a la butxaca. Davant de tal torment mental no m'estranya que siguem el país amb més abandonament escolar...

La gent és estúpida i alguns es deixen portar més de lo "normal" per els cartells publicitaris.

1 comentari:

  1. És real aquest vídeo??? sembla un muntatge! haha IMPRESSIONANT!

    Bona reflexió, encara que no comparteixo algunes coses i tampoc l'afirmació "la gent és estúpida". No em sembla del tot encertada...

    Bo també el text sobre el dia de l'orgull gay, el Meanwhile in Earth, etc. No els vaig comentant per no fer-me pesat! hehe Ah, i també encertat el "canvi de look" del bloc eh!

    Vinga trutxa, segueix aportant-nos tantes coses!! i com dius en l'últim: GAS!!

    Isaac

    ResponElimina