divendres, 19 de març del 2010

Los ladrones del Cielo

"Els Lladres del Cel" és una novel·la de Richard Doetsch.



Fa unes setmanes passejant per diagonal em vaig decidir a entrar en el corte inglés i passar-me per la secció de llibres per copsar les possibles novetats editorials. Tot buscant i regirant prestatgeries vaig topar-me amb una col·lecció de llibres de butxaca a 6 euros. Tota una ganga.
Vaig sospitar si era un estratagema de màrqueting per vendre més o si els llibres eren de pèssima qualitat narrativa...

No sé perquè em vaig animar i vaig acabar comprant aquest llibre i aquest autor del qual no coneixia absolutament res.

El llibre m'ha sorprès gratament, si bé no és cap cosa de l'altre món (doncs a vegades sembla una narració digne de no ser publicada) la història enganxa per la aventura i per la aflicció del protagonista amb els seus actes. El llibre abusa de molts tòpics, i en molts casos el desenllaç és previsible. El final però, és digne de pel·lícula de ciència-ficció més que d'una novel·la d'aventures.


Breu Resum:

Michael Saint Pierre (protagonista) és un ex-famós lladre de guant blanc el qual dirigeix una empresa de sistemes de seguretat. Un dia arriba un ric home de negocis (Finster), i li proposa un nou robatori. Michael refusa, però no per gaire temps, doncs la seva dona cau greument malalta i l'única manera d'aconseguir els diners per el tractament és robant. El cop es duu a terme a la ciutat del vaticà, tot i que una errada el portarà a Jerusalem. La peça a robar són unes claus, les veritables claus del cel.

A partir d'aquí la novel·la es converteix en anades i tornades de persecucions, tirotejos i lamentacions. Una batalla entre el bé i el mal. Una vertadera guerra entre l'infern i el cel per l'obtenció de les ànimes.



Tot i no ser el súmmum de les novel·les, per passar un rato entretingut el recomano. Com a apunt final dir que ha estat traduïda a 30 idiomes i que si tingués que donar una nota al llibre es quedaria en un 6.Pel que he sabut, té seqüeles.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada