diumenge, 12 de desembre de 2010

Eix del Lluçanès: Variant d'Olost

Mentre per Sta. Maria de Merlès ja s'ha obert el petit tram de 3 quilòmetres fins a Prats de Lluçanès (recordem, pendent d'asfaltar l'últim quilometre), que ha permès un "descans" pels veïns que tenien que freqüentar per Prats, la Generalitat va licitar d'una vegada per totes el tram de la variant d'Olost.

Com serà la variant d'Olost?

Segons la informació que es pot trobar a la web del DTOP, serà un tram complicat i que s'emporta bona part del pressupost de la carretera. El tram de només 2 quilòmetres i mig tindrà tres interseccions en forma de T. Tantes interseccions en tant poc espai espero que no sigui perillós i que com a mínim es gaudeixi de certa visibilitat.

Venint de Vic la primera intersecció en T que trobarem, serà  amb tota seguretat per donar accés a la fàbrica de Casa Tarradelles. Aquesta tindrà un tercer carril central per facilitar els girs a esquerra.

El tercer carril central es seguirà prolongant fins a una nova intersecció en T que donarà accés a la part sud del poble. Tot seguit ens toparem amb un viaducte d'uns 100 metres de longitud per tal de passar el torrent. (Si us hi fixeu en poc espai tindrem 3 ponts!, el de la carretera vella, el d'accés a la piscina i el de la carretera nova!).

Un altre viaducte per creuar la Riera d'Olost de 180 metres i una última intersecció per donar entrada a la part nord de la població tancaràn aquest tram que conforma la variant.

Segons la Generalitat el tram té un cost de 9'1M d'euros i ja ha estat adjudicat, però no fica a qui, però si per qui. Ha estat adjudicat per GISA. Val...anem investigar a qui, i qui es va presentar per obtenir el projecte...

En l'oferta feta pública per GISA es van presentar a concurs i van ser acceptades en aquest 30 empreses, entre elles empreses del calibre de "Acciona infraestructures", "Comsa", "Rubau", "Copcisa", "CRC", "Dragados", "FCC", "OHL". Si esteu ficats en el mundillo veureu que aquestes són els gegants de la construcció civil estatal, són com preses, es presenten a tot el que troben.

En l'apartat d'ofertes tècniques es van descartar 4 empreses, entre elles Acciona i Tau Icesa  per errors en la documentació, o això he entès jo dels documents que GISA posa a servei del ciutadà. Segons paraules de Gisa "Per incloure dins de la documentació del sobre núm. 2 informació econòmica en valors absoluts, que podria coincidir amb la seva proposta econòmica".

 L'empresa que va rebre millor valoració tècnica fou CRC, que és qui s'ha emportat el projecte tot i no tenir la millor oferta econòmica.




EMPRESA                                                  Import Oferta    Import Homog.               Tip.Interès
CRC Obras y Servicios, SL &; Scrinser, SA (UTE) 7.911.846,55 € 7.911.846,55€  13,00 Euribor + 2.75
CRC Obras y Servicios, SL &; Scrinser, SA (UTE)  V1  7.758.270,89 € 7.758.270,89€  13,00 Euribor + 2.75


Com es pot veure el termini d'execució és de 13 mesos, veurem si és així o no...confiem en l'experiència de CRC.

Se li adjudicà provisionalment però només

Empresa  Base /
Variant 
Nacionalitat Import
(sense IVA)
Termini Data d'adjudicació provisional Data d'adjudicació definitiva
CRC Obras y Servicios, SL & Scrinser, SA (UTE)  B  Espanyola 7.758.270,89 € 13,00 mesos 25/11/2010




Si algú més vol saber "algo" més sobre aquesta carretera i totes les licitacions que encara segueixen en concurs o obertes, pot consultar el següent enllaç:

Enllaç a GISA

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada