diumenge, 14 de febrer de 2010

El viaducte de Montabliz



Feia temps que volia parlar d'un dels viaductes més espectaculars de la península, un pont característic, que ni serà el més bell, ni serà el més creatiu però que sens dubte no deixa a ningú indiferent.

Està situat a Cantabria en un dels trams de l'A-67 (carretera amb un nombre de viaductes i tunels espectacular), i destaca per ser un pont que bat rècords. Construit per l'empresa espanyola Ferrovial el viaducte ostenta el rècord d'altura en un pont a Espanya, 150 metres d'altura respecte el riu que salva. Això també fa que sigui el sisè més alt d'Europa.

720 metres de longitud, i una llum entre pilars de (155, 175, 110 i 126 metres).

La seva obra va costar 26 Meur, una xifra molt significativa i que es veu agreujada per l'orografia del terreny, i el fet que el pont sigui en corva. Té algo especial, poder és la seva majestuositat o el seu traç fi, aerodinàmic. Naturalment va tenir molts detractors en el procés, però es va tirar endavant aconseguint el mínim impacte possible, amb una llum entre pilars impressionant que permet no afectar a la fauna (roures, i arbres presents).

El seu procés de construcció va ser per volats successius, o el que és el mateix, un cop hi han construits els pilars, es van tirant des d'ells, les plaques i la estructura de la carretera fins a enllaçar-los. Sempre vigilant de no passar-se amb el pes i de no provocar un moment prou important com per fer-ho volcar tot. Un cop es van construir els pilars es va procedir a la construcció de l'estructura (grues) que permitirien anar tirant les plaques prefabricades.




També apuntar que el tram d'autovia de la A-67 és el més car de la història del país...per algo serà.

Us animo a buscar més sobre aquest projecte, perquè a mi em fa caure la baba.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada