diumenge, 24 de gener de 2010

La 9, la més gran d'Europa (1)


La línea 9, la línea de metro més llarga d'europa amb 47'8km de tunel, entrarà en funcionament en poc temps. És més, un petit tram de 6 estacions (Sta.Coloma), ja està en funcionament, i a la primavera d'aquest any s'hi afegirà el ramal conegut com L10.

Sens dubte és una gran obra d'enginyeria que ha comptat amb la col·laboració d'un entramat d'empreses del ramal de la obra civil molt i molt important.

La línea 9 presenta moltes moltes moltes innovacions i novetats que fins ara no gaudiem o no podiem "viure" en els altres recorreguts del metro de Barcelona. En faré una breu descripció i/o enumeració i en donaré el meu parè a continuació:

- Per començar és tota una innovació el fet de disposar de un bon numero de tuneladores per perforar la ciutat, tasca gens fàcil, tot i que segur que ens haurà costat una bona picossada.

- La línea 9 tindrà tres models d'estació:

La convencional, però aquest cop més espaioses en general i amb mampares de protecció perquè la gent no tingui la fabulosa idea de tirar-se o la mala fortuna de caure-hi.








La gran novetat seràn les estacions soterrades on l'accés es durà a terme per un pou. Hi hauràn una gran quantitat d'ascensors de gran capacitat per pujar i baixar la gent des de l'andana a peu de carrer. A l'estil d'algunes ciutats europees, com crec recordar d'alguna estació de Londres.
Sens dubte per mi aquesta és una gran solució a problemes com l'espai i el subsòl a foradar. A més a més la L9 va bastant més soterrada que les seves germanes, sobretot en alguns trams.

M'encanta aquesta solució, 30 de les 52 estacions seràn d'aquest estil.


L'últim tipus d'estació serà a l'aire lliure, com si els metros es tractessin de tramvies. Per la Zona Franca seràn d'aquest estil. No ho trobo malament, però suposo que els costos de manteniment seràn diferents de les altres i era una bona solució a l'entramat de lineas que hi ha per allà.


(continuarà...)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada