diumenge, 3 d’octubre del 2010

De campió a campió

Ara fa 36 anys la població de Haguenau va veure nèixer el seu fill predilecte. Avui l'ha vist consolidar-se com el pilot més important de la història moderna dels ral·lis. Ha estat en els carrers d'aquesta preciosa localitat de l'Alsàcia on s'ha disputat l'última especial del Ral·li de França, prova valedora per el campionat del món de ral·lis (WRC). Sebastien Loeb s'ha proclamat campió del món per setè cop consecutiu davant de la seva afició, del seu poble i de la seva família. Una grata recompensa per una persona que condueix sobre raíls, que recorda els scalextric.


I a més a més ha guanyat demostrant que és l'absolut dominador actual de la categoria, corrent de forma intel·ligent, apretant quan calia i reservant quan era necessàri. El ral·li s'ha sentenciat en el tram 11, un tram de 35 quilòmetres on Loeb ha endosat la espectacular xifra de 18'3 segons al seu principal perseguidor, l'espanyol Dani Sordo que ha acabat segon en el ral·li homenatge al francès. A la resta de perseguidors els hi han caigut reials "minutades" en aquest tram.
La victòria final pel francès, ha estat plàcida, dedicant-se a controlar el seu company de marca i a gaudir de l'ambient festiu que es respirava a les cunetes.

Pel què fa a la resta de competidors, Dani Sordo ha concluit la seva participació de menys a més en una magnífica segona posició, molt ferma davant dels atacs del noruec Petter Solberg que ha estat tercer. Els pilots de ford han tornat pel camí de l'amargura, sembla que el Focus no digereixi bé l'asfalt i tingui constants pèrdues de tracció en les seccions lentes.


Decepcionant altre cop l'estrella Kimi Raikkonen que ha sofert més d'una sortida de pista en el cap de setmana. En aquest apartat també l'ha acompanyat el successor natural de Loeb, el també francès Sebastien Ogier que va acabar aparcant el seu cotxe en un arbre.

Per la seva part el català Xevi Pons s'ha complicat una mica la vida en el S-WRC, després de que Jari Ketomaa, el seu principal rival, quedés per davant seu. Ara el campionat s'apreta i el que semblava una victòria segura de Pons s'està convertint en un interrogant, la baixada de rendiment en els últims ral·lis del osonenc és inexplicable.

Pos  Driver              Car        Time/Gap
1. Sebastien Loeb Citroen 3h05m49.3s
2. Dani Sordo Citroen + 35.7s
3. Petter Solberg Citroen + 1m16.8s
4. Jari-Matti Latvala Ford + 1m29.3s
5. Mikko Hirvonen Ford + 3m43.8s
6. Sebastien Ogier Citroen + 11m55.9s
7. Federico Villagra Ford + 14m15.4s
8. Matthew Wilson Ford + 14m26.9s
9. Henning Solberg Ford + 16m48.9s
10. Patrik Sandell Skoda + 17m12.3s



Però aquest cap de setmana no ha estat només de celebració a França, també ho ha estat en el nostre país. Amb la disputa del Ral·li de Llanes a Astúries, valedor pel nacional de ral·lis d'asfalt, s'ha esbrinat qui és el nou campió estatal. I el premi se l'ha emportat la dupla Alberto Hevia - Alberto Iglesias, que han aconseguit una victòria importantíssima a casa davant la seva afició, emulant el que hores més tard faria el propi Loeb.



Hevia ha sabut controlar de cap a fi el ral·li, imposant la seva llei gràcies a la seva perícia al volant i a les carreteres de casa. L'any de l'asturià ha estat per emmarcar, si bé faltava una mica de pressupost al certàment espanyol i escuderies, s'ha enfilat al lloc més alt del podi en múltiples ocasions.

Pel què fa al ral·li que ens ocupa, els únics rivals que l'han apretat una mica han estat el valencià Miguel Fuster amb un Porsche 911 i el càntabre Quique Ojeda amb la mateixa montura que Hevia. A bastant més temps trobem joves i il·lustres de l'estatal de ral·lies, com Burgo o Lujua, que en aquest últim ral·li estrenava un Fiesta S2000 gràcies a l'acord amb el Team Nupel gallec.

2 comentaris:

  1. Trutxa!

    Gran nivell d'articles!! No escric a tots per fer-me pesat, com que a mi m'agrada que em comentin i costa molt de què la gent s'animi a fer-ho, jo predico amb l'exemple! ;)

    Això dels ral·lis, ho recuperaries aquí a casa nostra? Parlo més a nivell d'afició, que quan es fèia per a les nostres carreteres se seguia amb molta més passió (cosa més que normal). També al faltar un símbol com va ser Carlos Sainz (espanyol, sí... però ens agradi o no va esdevenir un emblema).

    Molt bona la visita d'obres que vau fer a la cantera, i és que una colla d'estudiants d'enginyeria de ponts i camins us fixeu més amb les màquines no deixa de ser també curiós! hehe Potser hauríeu d'haver estudiat mecànica? ;)

    L'article de la vaga també molt interessant. Bé, si un cas en seguim parlant alguna estona!

    GAS!!

    Isaac

    ResponElimina
  2. Ei Isaac! Merci per comentar, és maco veure'n algun jaja

    La veritat és que afició n'hi ha, però passa bastant desapercebuda perquè segurament no és massa mediàtic. De totes formes estic d'acord amb tu, poder caldria una empenta per la nostra terra, anys enrere sempre s'hi disputaven coses (més que a nivell regional)...

    ResponElimina